כריך לכל מי שצריך

מי מאיתנו לא היה תלמיד וזוכר איזה חשיבות יש לארוחת עשר, הכריך עם פרי או ירק שאיתם נטענים באנרגיות חדשות. כולנו גם זוכרים איזו אכזבה זאת לגלות בימים מסוימים ששכחנו את ארוחת העשר. אז כמובן שאם ארוחת העשר לא נמצאת לעיתים רחוקות כי הילד שכח הדבר לא נורא, אך ישנם ילדים שאצלם תא האוכל בתיק ריק לא כי שכחו את הארוחה באותו יום אלא פשוט כי בבית אין די תקציב ללחם וממרחים גם לבית הספר. לצערנו, עם יוקר המחיה אשר רק הולך ועולה יותר ויותר משפחות נכנסות למעגל העוני וצריכות לחשוב על כל פרוסת לחם שנאכלת ולעיתים מעדיפות לוותר על ארוחת עשר לילד לטובת ארוחה אחרת. כאן תפקידן של עמותות כמו העמותה שלנו, לפעול וכך אנו עושים.
כריך לכל ילד שזקוק
כשאנו נמצאים בשטח אנו מבינים עד כמה היוזמה של "כריך למי שצריך" היא נדרשת. הכריכים נחטפים ממש כי לצערנו לא מעט ילדים שמגיעים לבית הספר ללא ארוחה, ורבים גם מתביישים לבקש מחברים חתיכה מהכריך שלהם יום אחר יום. כאשר אותם ילדים יודעים שהכריך מחכה להם או שיוכלו לבקש כריך במזכירות בית הספר או במקום המיועד לכך הם מגיעים רגועים ושלמים יותר לבית הספר ויכולים להתרכז יותר בלימודים. היום הכריכים שאנו מכינים הם בסיסיים יחסית. המטרה בהם כפי שהם נעשים היום היא קודם כל להשביע כך שלא יישארו ילדים רעבים. היום אנו כבר יודעים היטב שמזון משביע הוא לא בהכרח מזין. כאן אנו זקוקים לעזרתכם.
להפוך את הכריכים למזינים ובריאים
כאמור, זו המטרה שלנו היום אך כדי להגיע אליה נצטרך את עזרתכם, התורמים. בכל קניה בסופר ניתן לראות את הבדלי המחירים (הגבוהים גם ככה) בין פרודוקטים הנחשבים פשוטים (לחם מקמח לבן למשל) לבין פרודוקטים איכותיים יותר כמו לחם מקמח מלא. היום ידוע עד כמה מזון מעובד ורווי סוכר ושומנים לא בריאים גורם להשמנה, מחלות בגיל צעיר וגם לחוסר ריכוז בלימודים. כל תרומה שלכם תאפשר לנו להכין כריכים טובים ובריאים. כך נדע שהילד קיבל לפחות ארוחה מזינה אחת ביום. נשמח לכל תרומה, ונעריך כל תרומה, קטנה כגדולה, כי מבחינתנו העיקר הוא הכוונה וההתגייסות.

דילוג לתוכן